Hope and Wish liker :D

Tips For A Nice Blog

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Allhamdulillah, dah masuk puasa yang ketiga.
Hari ni nak cerita pasal blog yang nice and sedap untuk mata memandang.
Ni dari pendapat aku lah, kalau ada bercanggah dengan apa yang korang rasa aku minta maaf ok.


  1. Blog mesti ringan - sebab kalau blog berat nanti takut laptop jem, terutamanya orang yang laptop yang cepat jem atau internet yang lambat.
  2. Bagi aku blog tempat yang maybe sesuai nak ceritakan something yang baik, yang boleh disharekan manfaat yang berguna, so blog tu kena kemas, kalau tak larat sangat nak edit boleh pakai blogskin 
  3. Kalau boleh background blog tu korang pakai lah warna fav korang or warna yang lembut la untuk mata memandang, aku bukan penggemar warna pink tapi aku suka warna dia sebab matching dengan blog kot  (ntahlah)
  4.  Letaklah music player kalau suka, tapi aku tak letak sebab takut berat.

 Haha, aku dah takde idea dah, aku bukan lah pandai mengarang ayat sangat, lack of ideas lah sekarang, hope boleh bantu korang yang tengah stuck and stress pasal blog korang, jangan mudah putus asa untuk mengedit blog korang. So minta maaf ye kalau ada yang tak suka post ni, just type sebab bosan. Selamat Menunaikan Ibadat Puasa ok, kalau boleh puasa lah penuh2.

Goodnight and Assalamualaikum
Marhaban Ya Ramadhan~

No comments: