Hope and Wish liker :D

Persiapan Hari Raya 2015

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Cepat je kan? Cepat je Ramadhan berlalu pergi, rasa macam baru semalam je start ramadan yang pertama. First of all, aku harap sangat semoga ramadan kali ni dapat menjadikan aku seorang yang lebih matang. Aamiin, Inshaallah.

Biasalah, rasa penat, dahaga n others tu. Tapi something yang best bila nikmat berbuka, nikmat dapat makan semeja dengan keluarga ( for parents yg always busy ), dapat sahur sama sama,  And last sekali bila dapat beli baju raya tu kan ( haha tak masuk )

Dugaan,
Aku tahun ni memang ada beberapa konflik la terjadi pada bulan Ramadan, Allhamdulillah, dah settle dah masalah aku, bersyukur sangat kepada Allah sebab dengar doa aku dan makbulkan. Siapa je kan taknak berubah nak jadi yang lebih baik, cuma kekadang tu bergantung kepada diri sendiri sama ada boleh terima or tak.

Aku paling suka bulan ramadan, memang best. Even kekadang bila tengok budak cina sebelah aku minum air, ada juga rasa tergugat disitu, haha. Tapi, bila dah balik sekolah dah mandi and dll so rasa macam bertenaga balik. Tapi bulan ramadan ni memang aku selalu tidur petang, mungkin sebab bateri dah low kot, hehe.

Exam
Cerita pula pasal exam, kteorg ada exam bulanan 2 before cuti untuk raya, sebaik semalam last paper so memang rasa lega. Semalam memang tak sempat sangat nak belajar bio sebab malam terus pergi kip mart cari baju raya. ( beli last last minute ) haha
Masa pergi kip mart uh aku buntu, nak beli mana satu, aku try cari dress tapi takde, so aku just jumpa jubah, macam macam kedai lah aku pergi tapi kebanyakkan aku tak berkenan.
And lastly sebab dah malam sangat (pukul 11pm), aku pun pilih baju jubah warna merah hitam, sebaiklah ada saiz S, tu pun tinggal sikit je. Memang beli baju last minute ni banyak sangat saiz yang kecik takde.

Apa apapun, beraya tu beraya gak lah, bagi aku cukup la raya dengan sederhana je. Bagi aku jugak, beli satu baju untuk raya pun okay. sebab aku pun tak keluar rumah sangat, and sebab baju kurung yang tahun lepas pun elok lagi nak pakai. Aku ingat lagi tadi aku tanya Cikgu murni, "Cikgu, cikgu dah beli baju raya ke?" And nak tahu apa cikgu cakap, "Saya tak beli pun tahun ni" Haa, jarang nak jumpa orang camnie, and same thing aku tanya kat Ustazah, and jawapan ustazah pun sama, pun tak beli juga. Tapi kalau yang berkemampuan tu boleh lah beli berhelai helai. Mak ayah aku pun tak beli baju raya, sanggup korbankan duit untuk beli baju raya aku and abang aku. Haih.

Ayat kat atas tu memang ikhlas dari hati, jangan marah marah. minta maaf kalau ada salah silap. Kadang kadang pendapat boleh bercanggah. Apa2 pun, selamat hari raya korang. Maaf zahir dan batin. Maaf kalau post ni ada tersinggungkan perasaan. Sebab aku memang suka typing, kalau boleh semua nak cerita. :)

Assalamualaikum

No comments: